公認心理師試験合格を目指すブログ 洋楽を和訳するブログ

2020年公認心理師試験合格を目指す人が書くブログ

Heaven Knows I'm Miserable Now - The Smiths

The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now (Official Music Video)

"Heaven Knows I'm Miserable Now"

僕がどんなに惨めなのかは神様だけが知ってる

I was happy in the haze of a drunken hour

But heaven knows I'm miserable now

I was looking for a job, and then I found a job

And heaven knows I'm miserable now

酔っ払ってわけわからないときは幸せだった

でも僕がどんなに惨めなのかは神様だけが知ってるんだ

仕事を探した 仕事を見つけた

僕がどんなに惨めなのかは神様だけが知ってるんだ

In my life

Why do I give valuable time

To people who don't care if I live or die

僕の人生の

貴重な時間をさ どうして使わないといけないんだ?

僕が生きてようが死んでようが興味のない奴らのために

Two lovers entwined pass me by

And heaven knows I'm miserable now

I was looking for a job, and then I found a job

And heaven knows I'm miserable now

いちゃいちゃしてる恋人たちとすれ違う

僕がどんなに惨めなのかは神様だけが知ってるんだ

仕事を探した 仕事を見つけた

僕がどんなに惨めなのかは神様だけが知ってるんだ

In my life

Why do I give valuable time

To people who don't care if I live or die

僕の人生の

貴重な時間をさ どうして使わないといけないんだ?

僕が生きてようが死んでようが興味のない奴らのために

What she asked of me at the end of the day

Caligula would have blushed

"You've been in the house too long" she said

And I naturally fled

夜明けに彼女が僕に望むことときたら

あのカリギュラさえ頬を赤らめるようなことなんだ

彼女は言った ”あなた家にこもり過ぎじゃない?”

そしてもちろん僕は逃げ出した

In my life

Why do I smile

At people who I'd much rather kick in the eye

どうして微笑みかけなきゃいけないんだ

顔面に蹴りをいれたいような奴らのために

I was happy in the haze of a drunken hour

But heaven knows I'm miserable now

"You've been in the house too long" she said

And I naturally fled

酔っ払ってわけわからないときは幸せだった

でも僕がどんなに惨めなのかは神様だけが知ってるんだ

彼女は言った ”あなた家にこもり過ぎじゃない?”

そしてもちろん僕は逃げ出した

In my life

Why do I give valuable time

To people who don't care if I live or die

僕の人生の

貴重な時間をさ どうして使わないといけないんだ?

僕が生きてようが死んでようが興味のない奴らのために

The Smithsじゃなきゃダメなときってありますよね

ごめん、本当はスミスが大好きなんだ

ってスレタイが好きです

ザ・ベスト~サウンド・オブ・ザ・スミス~/ザ・スミス

¥3,480

Amazon.co.jp