公認心理師試験合格を目指すブログ 洋楽を和訳するブログ

2020年公認心理師試験合格を目指す人が書くブログ

Weezer - buddy holly 和訳

What's with these homies dissin' my girl?
Why do they gotta front?
What did we ever do to these guys
That made them so violent?
 

僕の彼女を馬鹿にするやつらは一体なんなんだ?

なんであいつら関わってくるんだよ?

僕達がおまえらになんかした?

暴力されるようなことをさ?

 

 

Hoo, hoo
But you know I'm yours
Hoo, hoo
And I know you're mine
Hoo, hoo
And that's for all of time

でもね、僕は君のものだよ


そう、君は僕のものなんだ


どんな時だってね

 

Oh, wee-ooh, I look just like Buddy Holly
Oh, oh, and you're Mary Tyler Moore
I don't care what they say about us anyway
I don't care 'bout that

 

 僕は、バディーホリーにそっくりさ

それなら君はメアリータイラームーアだね

あいつらに何言われたっていいんだよ

僕はそんなこと気にしないんだから

 

Don't you ever fear, I'm always near
I know that you need help
Your tongue is twisted, your frown
You need a guardian

 怖がらないで僕はすぐそばにいる

僕の力が必要だよね

君の舌はからまり、しかめっ面

ボディーガードが必要だよ

 

Hoo, hoo
And you know I'm yours
Hoo, hoo
And I know you're mine
Hoo, hoo
And that's for all of time

 でもね、僕はきみのもの


そう、きみは僕のもの


 どんな時だって

 

Oh, wee-ooh, I look just like Buddy Holly
Oh, oh, and you're Mary Tyler Moore
I don't care what they say about us anyway
I don't care 'bout that

 僕は、バディーホリーにそっくりさ

それなら君はメアリータイラームーアだね

あいつらに何言われたっていいんだ

ぼくは気にしないんだよ

 

I don't care 'bout that

 安心しなよ

Bang bang, knock on the door

Another big bang, get down on the floor

Oh no, what do we do?

Don't look now but I lost my shoe

 

バンバン!誰かがドアをノックする

もう一発かまされて床に倒れこむ

ああ、どうしたらいいんだ

僕を見ないでくれ。靴をなくしちゃったんだ 

 

I can't run and I can't kick

What's a matter babe, are you feelin' sick?

What's a matter, what's a matter, what's a matter you?
What's a matter babe, are you feelin' blue?

 

逃げれないし。蹴れない。

気分悪いのかい、ベイビー、

どうしたっていうんだい。いったいどうしたんだ?

なんでそんなに落ち込んでるんだい?

 

And that's for all of time

And that's for all of time


どんな時だって

いつだってね

Oh, wee-ooh, I look just like Buddy Holly
Oh, oh, and you're Mary Tyler Moore
I don't care what they say about us anyway
I don't care 'bout that

 僕は、バディーホリーにそっくりさ

それなら君はメアリータイラームーアに

あいつらに何言われたっていいんだ

僕は気にしないからね





 
初めて聴いた時、バディーホリーって誰やねんと思いましたが。
バディーホリーって言う人は、1900年代前半のミュージシャンのようです。
メガネでさえないボーカルの、リバース クオモ似てるとのことでくぐったらそっくりでした。
 
彼女を守る素敵なまっすぐな歌詞と口ずさみたくなるメロディ。名曲ですね。